maandag 2 april 2012

Fully in Love:) (Olne Spa Olne 1 April 2012)

Alweer eens wakker voor de wekker al was het een millimetersprint,ongeveer een band dikte want zodra ik mijn open ogen had begon die te jengelen alsof hij protesteerde alsof ik van mijn lijn afweek tijdens te sprint.Al gauw werd ik wakker uit mijn ochtendroom en zag dat het alweer vijf uur was! wat een tijd!
Eten omkleden en de fiets op naar Pap om daar weg te rijden om kwart op zes met gevoelsmatig min zes:).

Flip reed met ons mee en we zouden Ben Slenter en Kaj met idem achternaam treffen op de wedstrijd.Ook was Harry Rasing aanwezig die er weer eens strak opstond in onze teamkleding.
Om half negen luide het startschot en we reden weg met een snelheid dat meer weg had van een wegkoers.Maarja toen dacht ik dat kan ik ook tot een bepaalde moment want door de kou wilde ik niet te hard van start gaan en mezelf daarna opblazen.Zoals gepland hield ik mijn eigen tempo constant vast en dat liep lekker!
Waardoor het vooral zo lekker liep is dat ik de wedstrijd ben gereden op een Epic FSR, (Fully).Bergop super stijf en in de afdalingen werken de veringen lekker voor meer controle en snelheid.Zeker omdat ik niet de meest technische daler op de mtb ben geeft de Epic een heel vertouwd gevoel.Zo is er FULLY LOVE onstaan afgelopen zondag!
Nu weer even terug naar de wedstrijd.Toen we in Soiron een asfalt klim opreden heb ik in het laatste steile stuk van de klim de eerste -25 man laten wegrijden omdat ik voelde dat het tempo zo in het begin iets te hoog voor mij was.Na een aantal kilometer kwam Harry Rasing dan aansluiten is zo een beetje altijd hetzelfde scenario Harry komt aansluiten we rijden een stukkie samen en dan rijd hij door en zie ik hem nooit meer terug.Leuk voor mij was dat het deze keer eens andersom was.Op de klimmetjes reed ik altijd weg van het groepje waarbij ik zat en op de asfalt stukken kwamen ze dan weer aansluiten.Na de tweede keer de klim door het bos bij Pepinster gehad te hebben en de steile kant van de Drolenval was ik dan alleen on route.Uiteindelijk werd ik dan 15de in een wedstrijd van 75 km met bijna 2000 hoogtemeters 3uur en 14 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten